Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.11.2011 17:30 - Просветният министър се държи невъзпитано с журналистка в Деня на народните будители
Автор: nmedia Категория: Новини   
Прочетен: 797 Коментари: 1 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
В деня на народните будители когато стотици учени от БАН протестират с въжета на шията министърът на образованието, младежта и науката Сергей Игнатов отправи безпрецедентно и невъзпитано поведение към колежката Филипа Тодева репортер в агенция БГНЕС.

В сградата на НДК той нарече журналистката с думата "неграмотен". Това са думи на министър, който само преди година ИЗЛЪГА, че не е предлагал имот на БАН на търговска верига. Липсата на концентрация и контрол при министъра се прояви, когато трябваше да отговаря на въпросите за проблемите в БАН.

Министърът Сергей Игнатов два пъти едно и също не казва. Пред репортера на БГНЕС той първо каза, че БАН трябва да се реформира. След това пък заяви: "ние не можем да искаме нищо, защото те си имат закон за БАН, има си ръководство и то трябва да реши какво да прави".

"Те трябва да решат – или ще подкрепят най-добрите институти, които наистина имат добра оценка и те трябва да се свържат с университетите. Ако го направят тези 55 млн.лв ще им стигнат или ще раздават на всички на калпак и ще разглеждат академията като социална институция".

Когато репортерът ни поиска по-сериозно обяснение за реформата, която Игнатов иска обаче и защо се налага сливане на институти с университети, получи следния отговор: "Вие сте неграмотна, вие не разбирате. Вие не разбирате какво е БАН. Вие може да имате висше образование, но все пак се изисква определено ниво на образованост". Всъщност и сега БАН си сътрудничи с много български университети. Според Игнатов, обаче има "десетина" института, които да се финансират добре, а другите да бъдат с по-малка субсидия.

"Ами има протест на БАН, имат право да протестират", с това се изчерпва позицията на министъра за протеста на учените. Той е категоричен, че няма да отиде и да се срещне с тях. "Когато ме канят като член на настоятелството, аз присъствам, а не съм длъжен да ходя на Общото събрание, защото, представете си, ако аз посещавам и всички академични съвети на университетите, моето време ще бъде само – има едно стихотворение "Прозаседавшиеся" на Маяковски", каза министърът.

И защо, когато някой журналист поиска обяснение за нещо в тази държава, трябва да получи отговор, че е неграмотен. Може би защото днес е Денят на будителите.






Гласувай:
2



Спечели и ти от своя блог!
1. анонимен - Аз съм западногерманец.
01.11.2011 18:18
Аз съм западногерманец.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nmedia
Категория: Новини
Прочетен: 6214418
Постинги: 4360
Коментари: 2107
Гласове: 2833