Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.10.2016 15:53 - ОВОЩНИТЕ ДРЪВЧЕТА СА КАТО ЖЕНИТЕ
Автор: planinitenabulgaria Категория: Забавление   
Прочетен: 829 Коментари: 2 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 

          ОВОЩНИТЕ  ДРЪВЧЕТА  СА  КАТО  ЖЕНИТЕ…

 

      Отглеждането на овощни дръвчета и на лози са мое хоби от 1979 г, когато придобих вилно място. Чичо ми бе засаждал разни дървета, които бяха лоши сортове и изоставени от към грижи. Единствено отсичането им едно по едно бе решението за тях. За да пристъпя обаче към засаждане на нови дръвчета добре се огледах какви сортове има наоколо. След това си избрах млади дръвчета, които присадих и след година присаденото дръвче посаждах на определеното му място. Приготвях му дупка 1/1/1 м., която бях запълвал преди това с растителни отпадъци, а на дъното слагах 5 кг. троен суперфосфат. Дръвчетата пощуряваха. При растежа им обаче трябва да им се оформи корона. Като погледна на някой в градината какава е короната на дърветата веднага ми става ясно той разбира ли от дървета. Короната трябва да е на етажи, за да може човек да се изкачва удобно на дървото, в короната на дървота трябва да влиза слънце, клоните не трябва да си брулят пъпките. Такова едно дърво, за което се полагат грижи плододава обилно. Така е и с жените. Ако човек се отнася добре с тях, те пък дават приплод. Изостави ли ги, лош ли е с тях, никакъв приплод не дават, а вместо това му създават ядове. Дърветата ми станаха огромни, наложи се да отсека някои от тях, защото нямам какво да правя напр. 1 тон ябълки за сезон. Не само да се родят е пробемът, а и да се оберат, да се разнесат тук и там, защото аз не гледам на градината си за да продавам продукцята си. Сега имам само три ябълки, но едната от тях – ябълките раждат през година – когато роди дава 500 кг. Ябълката ми има много специална корона - няма водач и етажи, в средата съм я оставил куха, за да влиза слънце. Дърво с такава корона е проблем да се обере, но и за това съм намерил решение. Двойната ми стълба, която бе дълга 3,5 м. удължих до 4,8 м., като я разширих и стабилизирах допълнително. Надявам се да не расте ябълката повече, за което се погрижих с подходяща резитба, защото на такава височина на стълба, колкото и да е сигурна си е опасно.

    С асмите също имам големи успехи. Те са общо пет, с метална конструкция от водопповодни тръби, всичките са с различни конструкции. Тръбите се нарязвам сам, така че съм предал форма на асмите, каквато ми е била инвенцията в момента. Една от асмите ми има еркер. Тази година набрах 300 кг. грозде, като реколтата ми никога не е била толкова качествена. Разбира се, за това допринесе благоприятното лято, но има и още нещо. Орязох асмите така, че да родят малко грозде, което да изхранят и то да узрее бързо.

    От двата ореха на парцела ми единият се разболя от „Гумена дървесина” и го отрязох. Другият расте и расте, макар да го подрязвам. Орехът се чисти сам, казват хората, което означава, че мъртвите му клонки падат сами. Не съм съгласен с това, но голяма част от тези клонки по страничните му клони са недостъпни, само маймунка може да ги достигне. Аз обаче измислих една хитрост – направих си единична стълба, която долу е много широка, здрава е и висока 5,5 м. Толкова висока стълба не се продава. Височината избрах според даденостите на дървото. По-дълга стълба от тази може да се изправи много  трудно. Пробвах стълбата, като я опрях в къщата, стабилна е. Тя е залепена и осигурена при сглобките с коларски винтове, но си е опасно на такава височина, поради което премина през пробно изпитание. Скоро, когато времето се пооправи ще опитам върши ли тя работа или ще стои неползвана в един от многобройните ми навеси. Да направя тази стълба в опит да подмладя ореха с подходяща резитба бе необходимо, защото в короната му има мъртви клонки, които му пречат, а без резитба за подмладяване той ще подивее и ще престане да ражда, а орехите му няма да има как да го обера или обруля. Чувал съм, че Делян Пеевски след като се махна от парламента го закъсал и сега брулел орехи и режел опасни дървета, но сигурно взема много скъпо.

    Задачата ми е трудна, за сега направих стълбата, но ако успея да извърша и резитбата му, той със сигурност ще ми се отблагодари с много плодове.

    За мен нарушената връзка на човека с природата заради градсия начин на живот може да бъде компенсирана с гледането на градина. Тя изисква сезонни грижи и по нея човек някак се ориентира по добре в годишните времена. Едно трябва да се наппави през пролетта, друго през лятото, след това през есента. И понеже това не е достатъчно за мен, зимата е моето време за туризъм.

    Открил съм и една взаимовръзка. Човек колкото е грижовен към градината си, толкова е грижовен и към жените. Ако жените мислят да осъществят с някого контакт, добре би било да му погледнат преди това градината. Ако пък нема градина, въобще да се не фащат с него. 





Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. sande - Поздрави, Коста!
24.10.2016 10:35
"Открил съм и една взаимовръзка. Човек колкото е грижовен към градината си, толкова е грижовен и към жените. Ако жените мислят да осъществят с някого контакт, добре би било да му погледнат преди това градината. Ако пък нема градина, въобще да се не фащат с него. "
***
Сигурно е вярно.
Аз лично съм забелязал,че човек, който не обича животните, не обича и хората.
цитирай
2. vesever - Преглеждах стари постинги и поп...
19.01.2018 23:38
Преглеждах стари постинги и попаднах на този.
Интересно, никога не бих направила връзка между дърветата и жените, но може би има резон в тази теза.
Ами добре де, а градините на жените какво говорят, те трябва ли да се гледат, за да се прецени каква е жената?
Аз, щото, да покажа моята, ей така, стана ми приятно от постинга и ..барабар Петко с мъжете, рекох да се наредя, ето малко от моята градинка... ))
https://www.youtube.com/watch?v=3youMoI5Zd4

А сега сериозно, наистина загубата на връзката на човека с природата е сериозен проблем, но много хора все още не го осъзнават. А да имаш градина е невероятно удоволствие и удовлетворение, моята е малка, но с кеф си я работя и не си я давам! Някои приятелки ми казват, че трябвало да ида в големия град, а не да се забивам на село да садя домати и краставици, пък аз точно така съм щастлива, ама как да им го обясня! ))
Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: planinitenabulgaria
Категория: Туризъм
Прочетен: 12250944
Постинги: 4561
Коментари: 10790
Гласове: 18364
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930