2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. tota
12. getmans1
13. stela50
14. deathmetalverses
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. bojil
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. samvoin
8. mimogarcia
9. bateico
10. sekirata
След проверка на Асоциация "Активни потребители" е установено, че в разгара на летния сезон масово се срещат подвеждащи етикети на слънцезащитните продукти, съобщи news.bg. Сред тях са маркетингови призиви като "Целодневна защита", "Моментална защита", "Водоустойчив" и други.
Подобни рекламни послания само объркват потребителите, повечето от които се ориентират по слънцезащитния фактор, който се изписва съкратено с SPF. Той показва степента, в която продуктът предпазва кожата от ултравиолетовите (UVB) лъчи.
От Асоциация "Активни потребители" съветват потребителите да внимават, когато срещнат някой от следните надписи върху опаковките на слънцезащитни продукти:
Ултрависок слънцезащитен фактор. Стойността на слънцезащитния фактор показва степента на защита само от UVB лъчите. За UVA лъчите няма регулация, така че е трудно да се прецени в каква степен филтрите, вложени в съответния продукт, защитават кожата и от UVA лъчи.
Водоустойчив продукт, целодневна защита. Някои слънцезащитни средства имат по-дълготраен ефект, но плуването, потенето и забърсването с кърпа намаляват свойствата им. Предпазните продукти трябва да се нанасят отново след няколко часа, за да гарантират защита.
Sunblock, тотална защита. Терминът sunblock е подвеждащ, защото създава илюзия, че продуктът блокира всички лъчи на слънцето. От Асоциацията предупреждават, че на пазара няма средство, което да осигурява "тотална защита".
Моментална защита. Дерматолозите съветват слънцезащитните средства да се нанесат поне 30 минути преди плаж.
Без химикали. Всички предмети, храни, козметика и други, които ни заобикалят, са изградени от химични вещества. Те не са нещо, от което трябва да се пазим, освен ако не са вредни.
Нежен като вода. Според проверката на Асоциацията на пазара може да попаднем на продукт, който се рекламира с твърдението: "Нежен като вода за очите и кожата на детето ви", а на гърба на флакона с малки букви пише: "При контакт с очите, изплакнете обилно ".
2. Цвета Кирилова
3. Трибуна
4. Даскал
5. Биатлон
6. САЩ 94
7. Спорт и още нещо
8. Русия 2018
9. Бразилия 2014
10. Дружба 2
11. Квартал Яворов
12. Даскалово/Църква