Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.06.2017 06:45 - ИЗ "ОХРИДСКИ ПРОЛОГ" - 8 ЮНИ
Автор: savaarhimandrit Категория: Други   
Прочетен: 840 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

 ИЗ „ОХРИДСКИ ПРОЛОГ“ – 8 ЮНИ

 

РАЗСЪЖДЕНИЕ

 

Страх от страданието и страх от липсата на страдание. Това е един и същи страх, и означава боязънта на духовния човек дали Бог не се е отдалечил от него. След като света Екатерина претърпяла много и тежки мъки, и се явил Господ, и тя Го попитала: „Къде беше досега Господи за да ме утешиш в толкова страдания?“. А Господ и отговорил: „Бях тук, в твоето сърце“.                                                              

Но не по-малък страх може да нападне духовния човек, когато дълго не го е сполетявало страдание. Един монах влязъл в една църква в Александрия и видял как една жена коленичи пред иконата на Спасителя и вика с плач: „Оставил си ме, Господи, помилуй ме, Милостиви!“. След молитвата монахът попитал жената: „Кой те е оскърбил, та така горчиво се оплакваш на Бога?“. Жената отговорила: „ Никой до сега не ме е оскърбил; точно затова плача, защото Бог ме е оставил, и за три години не съм сполетяна от никакво страдание. През това време не съм боледувала, нито пък синът ми, нито пък нещо от домашните животни е умряло“.

 

Беседа за Царя на царете

 

Чрез Мене царе царуват, и заповедници правда узаконяват; чрез мене началствуват началници и велможи, и всички съдии земни. Обичам, които мене обичат (Пртч. Сол. 8, 15-17)

 

Царят да не помисли, че царува със своята сила и мъдрост, защото ще бъде посрамен от безсилните и безумните. Да не помисли владетелят, че по свой разум и воля въдворява правда между хората, да не помисля такава глупост, [която е] смешна и за децата.                               

Да не помислят князете, управниците и съдиите, че управляват по нечия воля без Божията воля и милост, защото ще се сгромолясват до смърт върху поледицата, на която се подхлъзват всички онези, които забравят Бога. Обичам, които мене обичат – казва Господ. Това Господ казва на първо място за царете, князете и мирските съдии. Защото ако те, обичат Господа, са много мили на Господа. Ако те обичат Господа, ще ги обича и народа, над когото те владеят и го съдят. И ако народа обича Господа, ще обича своите царе, князе и съдии. Колкото един човек е издигнат във властта и честа над човеците, толкова трябва да е по-близко до Бога, от човеците над които е издигнат.                           

О, братя мой, Господ се е разпнал за нас на Кръста и с това е показал Своята любов към нас. Онзи, Който се е разпнал за нас, наистина ни обича повече от онзи, който само се весели с нас на трапезата. А щом така обичаме своите приятели на трапезата, как да не обичаме Онзи, Който от любов към нас се е разпнал на Кръста?

О, Господи благословени, отвори духовния ни взор, та да видим цялата неизмерима дълбочина на Твоята любов, та и ние да се разпалим с любовта си към Тебе! На Тебе слава и хвала вовеки. Амин.

 

Автор – Св. Николай, еп. Жички и Охридски




Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: savaarhimandrit
Категория: Други
Прочетен: 1765142
Постинги: 3823
Коментари: 0
Гласове: 964
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031