Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.02.2011 19:42 - Библията-какво всъщност е Библията
Автор: bojiislujitel Категория: Други   
Прочетен: 2179 Коментари: 1 Гласове:
2



Сестри и братя,

Предлагам на вашето внимание един урок за Библията, преведен от брата Павел. Брата се е потрудил доста за Бога и се е постарал да покаже истината както е. Веднага казвам-някои от тези неща възможнох е и да се знаят, но сега ще видите всичко синтезирано и така ще добиете представа какво точно е Библията и защо Господ ни я е дал.
Приятно четене!

Представям ви превода на статията "The Bible - Man"s Instruction Manual". За тези, които се интересуват оригинала на английски се намира тук:
http://theisraelofgod.com/Text%20Lessons/The%20Bible-Man%27s%20Instruction%20Manual.pdf

Библията - наръчник за употреба към човека.


Всичко, което е направено, върви с инструкции. Дали ще са играчки, коли, дрехи, строителни работи, и т.н. Човека не е по-различен. Човека е направен от Господ и Той му е дал наръчник за употреба, който ако чете и следва внимателно, ще извлече най-доброто от живота си на земята. Наръчника за употреба към човека е Библията. Дефиницията на думата Библия според World Scope Encyclopedia е: „Книгата, която според Християните и Евреите, съдържа Господното слово, и е от божествен авторитет. Думата Библия идва от Средновековен Латински, “biblia” в единствено число, и означава „книга”. Гръцката дума е в множествено число и означава „книги”. Често тя се ползва като нарицателно за „книга”, и в сравнение с нея другите книги са недостойни; или ако са наречени „книги” – то тогава Библията е книга на книгите. Латинската дума scriptura = писание, scrupturae = писания, навяват мисълта, че само те заслужават да бъдат наречени писания; следователно те стоят по-високо от всички други книги.”

Също нека да видим, че Господното слово се съдържа в книга. „Тази книга на закона да не се отдалечава от устата ти: но да размишляваш върху нея денем и нощем, за да постъпваш внимателно според всичко, каквото е написано в нея, защото тогава ще напредваш в пътя си и тогава ще имаш добър успех.” (Иисус Навиев 1:8 ). „Потърсете в книгата Господна и прочетете” (Исая 34:16), „Словото, което дойде към Еремия от Господа: Така говори Господ, Израилевият Бог: Напиши в книга всичките слова, които ти говорих.” (Еремия 30:1-2) „В първата година на Дарий, Асиуровия син, от рода на мидийците, който се възцари над Халдейското царство, в първата година от царуването му, аз, Даниил разбрах от свещените книги числото на годините, за което бе дошло слово от Господа към пророк Йеремия, че запустението на Ерусалим ще трае седемдесет години.” (Даниил 9:1-2), „Аз заявявам на всеки, който слуша думите на пророчеството в тази книга: Ако някой прибави нещо към тях, Бог ще прибави върху него язвите, написани в тази книга, и ако някой отнеме от думите в тази книга, Бог ще му отнеме дела от Книгата на Живота и от светия град, които са описани в тази книга.” (Откровение 22:18-19)

След като сме установили това можем да кажем, че всяко знание за Господ идва от Библията. Всички проповядват или учат техните събрания от Библията. Ако се загледате по-отблизо ще видите, че в основата на всяка религия по земята стоят 10-те Божии Заповеди. Сега, преди да продължим нататък нека установим този важен факт: „И това да знаете преди всичко, че никое пророчество в Писанието не е собствено на пророка обяснение на Божията воля; защото никога не е идвало пророчество от човешка воля, но светите човеци са говорили движени от Светия Дух.” (2Петър 1:20-21)

Сега да видим за какво е полезна Библията: „Всичкото писание е Боговдъхновено и полезно за поучение, за изобличение, за поправка, за наставление в правдата: за да бъде Божият човек усъвършенстван, съвършено приготвен за всяко добро дело” (2 Тимотей 3:16-17)

Думите са средството, което ползваме за да общуваме един с друг. Думите са силно средство и дори Иисус е наречен Божието Слово:
„В началото бе Словото, и Словото беше с Бог, и Словото бе Бог. То в началото беше у Бога. Всичко чрез него стана и без него не стана нищо от това, което е станало. В него бе животът и животът бе светлината на човеците” (Йоан 1:1-4), „След това видях небето отворено, и ето бял кон, и Онзи, Който яздеше на него, се наричаше Верен и Истинен, и съди, и воюва праведно. Очите му бяха огнен пламък, на главата Му бяха много корони и носеше написано име, което никой не знаеше а само Той; и беше облечен в дреха обагрена с кръв; и името му беше Божието Слово.” (Откровение 19:11-13)
Библията съдържа истината, а истината е Божието Слово, което е истинския живот на човека: „Изявих името Ти на човеците, които ми даде от света. Те бяха Твои, и ти ги даде на Мене, и те опазиха Твоето Слово. Сега знаят, че всичко, което си ми дал е от Тебе, защото думите, които ми даде Ти, Аз ги предадох на тях и те ги приеха; и наистина знаят, че от тебе излязох, и вярват, че Ти си ме пратил. Аз за тях се моля; не се моля за света, а за тези, които си ми дал, защото са Твои. И всичко Мое е Твое, Твоето Мое, и аз се прославям в тях. Не съм вече в света, а тези са в света, и аз ида при Тебе, Отче Святи, пази името Си в тези, които си ми дал, за да бъдат едно, както сме и Ние. Освети ги чрез истината; Твоето Слово е истина” (Йоан 17:6-8, и 17) И ето какво още каза Исус: „Писано е, че не само с хляб ще живее човек, но с всяко Божие Слово” (Лука 4:4) „Духът е, който дава живот; плътта нищо не ползва; думите, които съм ви говорил Дух са и Живот са” (Йоан 6:63)

Ето тук стигаме и до същността на материята:
1. Господ създаде човека и му даде власт над делата на ръцете му: „И Бог каза: Да създадем човека по Нашия образ, по Нашата прилика; и нека владеят на морските риби, над небесните птици, над добитъка, над цялата земя и над всяко влечуго, което пълзи по земята” (Битие 1:26)

2. След това каза на човека кое е законно и кое не, и му каза за последствията от неподчинението: „И Господ насади градина на Изток, в Едем, и постави там човека, когото беше образувал. И Господ направи да израсте от земята всяко дърво, което да е приятно наглед и добро за ядене, както и дървото на живота и дървото за познаване на доброто и злото. И Господ Бог заповяда на човека, казвайки: От всяко дърво в градината свободно да ядеш; но от дървото за познаване на доброто и злото да не ядеш; защото в деня, когато ядеш от него със сигурност ще умреш.”
Сега някои ще кажат, че човека не умира в същия ден, но ето какво се намира: ”Още и това нещо да не забравяте, възлюбени, че за Господа един ден е като хиляда години, и хиляда години като един ден.” (2Петър 3:8 ) А знаем, че никой не е доживял 1000 години – тоест човека е умрял в същия ден. Най-дълго живелия човек от Библията се казва Метусал и е живял 969 години: ”И всичките дни на Матусал станаха деветстотин шестдесет и девет години и умря.” (Битие 5:27) Освен това Господ не лъже - нали баща на лъжата е Сатана!!!

3. Човека не се подчини и вкара смъртта в света; Исус дойде и възстанови живота в човека: „Но Христос наистина е бил възкресен, първият плод на починалите. Понеже както чрез човека дойде смъртта, така и чрез човека дойде възкресението на мъртвите. Защото както в Адам всички умират, така и в Христа всички ще оживеят.” (1Коринтяни 15:20-22) По какъв начин Исус възстанови живота у човека? Чрез идването си на този свят и работейки чрез примери, живеейки перфектен живот пред Бог Отец, като пример пред този грешен и непослушен човек: "Избави ме, О, Боже; защото водите стигнаха до шията ми. Потъвам в дълбока тиня, където няма твърдо място да застана; стигнах в дълбоки води, където потопът ме покрива. Изнемогвам от викане; гърлото ми е пресъхнало; очите ми чезнат, докато чакам моя Бог. Тези, които ме мразят без причина, се умножиха повече от космите на главата ми; укрепиха се моите погубители, които са несправедливо мои неприятели; заставиха ме да върна онова, което не съм отнел.”

Господните заповеди дадени на човека за да живее по тях, и кои са те? Най-важните инструкции са Главният Закон, които са Десетте Божии Заповеди. Те са толкова важни, че Господ реши вместо да следва протокола (от Него, на Исус, от Исус на Ангел, който предава съобщението на човек) да дойде сам. Не се довери на Ангелите си!

„Три месеца след излизането на израилтяните от Египетската земя, на същия ден дойдоха в Синайската пустиня. Като се вдигнаха от Рефидим дойдоха в Синайската пустиня и разположиха стан в пустинята, гдето и Израил разпъна шатрите си срещу планината. И като се качи Моисея при Бога на планината, Господ го повика от планината и рече: Ето, Аз ида при теб в гъст облак, за да чуят людете, когато говоря с тебе и да те вярват вече за винаги. И като каза Моисей на Господа думите на людете, Господ рече още на Моисея: Иди при людете, освети ги днес и утре, и нека изперат дрехите си; и нека бъдат готови за третия ден, защото на третия ден Господ ще слезе на Синайската планина пред очите на всичките люде. А сутринта на третия ден имаше гръмове и светкавици, и гъст облак на планината, и много силен тръбен звук; и всичките люде, които бяха в стана, потрепериха. Тогава Моисей изведе людете из стана, за да посрещнат Бога; и застанаха под планината. А Синайската планина беше цяла в дим, защото Господ слезе в огън на нея; и димът и се дигаше, като дим от пещ, и цялата планина се тресеше силно. И когато тръбният глас се усилваше Моисей говори, и Бог му отговори с глас. И Господ слезе на върха на Синайската планина. И Господ повика Моисея до върха на планината; и Моисей се възкачи. (Изход 19:1-2, 9-11, 16-20) Тогава Бог изговори всички тия думи, като каза: Аз съм Иеова твоят Бог, Който ви изведох из Египетската земя, из дома на робството. Да нямаш други богове освен Мене. Не си прави кумир, или какво да било подобие на нещо, което е на небето горе, или което е на земята долу, или което е във водата под земята; да не им се кланяш нито да им служиш, защото Аз Господ, твоят Бог, съм Бог ревнив, Който въздавам беззаконието на бащите върху чадата до третото и четвъртото поколение на ония, които Ме мразят, а показвам милости към хиляда поколения на ония, които Ме любят и пазят Моите заповеди. Не изговаряй напразно Името на Господа твоя Бог; защото Господ няма да счита безгрешен онзи, който изговаря напразно Името Му. Помни съботния ден, за да го освещаваш. Шест дни да работиш и да вършиш всичките си дела; а на седмия ден, който е събота на Господа твоя Бог, да не вършиш никаква работа, ни ти, ни синът ти, ни дъщеря ти, ни слугата ти, ни слугинята ти, нито добитъкът ти, нито чужденецът, който е отвътре вратите ти; защото в шест дни Господ направи небето и земята, морето и всичко що има в тях, а на седмия ден си почина; затова Господ благослови съботния ден и го освети. Почитай баща си и майка си, за да се продължават дните ти на земята, която ти дава Господ твоя Бог. Не убивай. Не прелюбодействай. Не кради. Не свидетелствай лъжливо против ближния си. Не пожелавай къщата на ближния си, не пожелавай жената на ближния си, нито слугата му, нито слугинята му, нито вола му, нито осела му, нито какво да е нещо, което е на ближния ти. И всичките люде гледаха гърмежите, светкавиците, гласа на тръбата и димящата планина; и, като видяха, людете се оттеглиха и застанаха надалеч. И рекоха на Моисея: Ти говори на нас, и ние ще слушаме; а Бог да не ни говори, за да не умрем. Но Моисей рече на людете: Не бойте се; Бог дойде да ви опита, и за да има всред вас страх от Него, та да не съгрешавате. Така людете стояха надалеч. А Моисей се приближи при мрака, гдето беше Бог. Тогава рече Господ на Моисея: Така да кажеш на израилтяните: Вие сами видяхте, че ви говорих от небето."[b/] (Изход 20:1-22)

Господ даде всичките си заповеди, повеления и закони на децата на Израел, по които да живеят и да учат на тях другите синове на Адам. [b]„Сега, прочее, ако наистина ще слушате гласа Ми и ще пазите завета Ми, то повече от всичките племена вие ще бъдете Мое собствено притежание, защото Мой е целият свят; и вие още Ми бъдете царство свещеници и свет народ. Тия са думите, които трябва да кажеш на израилтяните.”
(Изход 19:5-6) „Сега слушай, Израилю, повеленията и съдбите, които ви уча да вършите, за да живеете, и да влезете и наследите земята, която ви дава Господ Бог на бащите ви. Да не притурите нещо на думите, които ви заповядвам, нито да отнемате от тях, за да пазите заповедите на Господа вашия Бог, които ви заповядвам. Очите ви са видели що направи Господ, поради Баал-Пеор; защото Господ вашият Бог изтреби изсред вас всичките човеци, които се поведоха по Баал-Пеор. А вие, които сте се привързали при Господа вашия Бог, всички сте живи днес. Ето, аз ви научих повеления и съдби, според както Господ моят Бог ми заповяда, за да вършите според тях в земята, в която влизате да я наследите. И тъй, пазете и вършете ги; защото това е мъдростта ви и благоразумието ви пред очите на племената, които, като чуят за всички тия повеления, ще рекат: Ето, мъдри и разумни люде са тия на тоя велик народ. Защото кой народ е толкова велик щото да има бог тъй близо при себе си, колкото е Иеова нашият Бог близо при нас всеки път, когато Го призоваваме? Или кой народ е толкова велик щото да има такива справедливи повеления и съдби, какъвто е целият тоя закон, който излагам пред вас днес? Само внимавай на себе си и пази добре душата си, да не би да забравиш делата, които очите ти са видели, и да не би да се изгубят от сърцето ти, през всичките дни на живота ти; но предавай ги на чадата си и на внуците си; предавай им за деня, в който ти застана пред Господа твоя Бог на Хорив, когато Господ ми каза: Събери Ми людете, и ще ги направя да чуят думите Ми, за да се научат да се боят от Мене през всичкото време догдето живеят на земята, и те да учат чадата си на това. (Второзаконие 4:1-10) „Казвам истината в Христа, не лъжа, и съвестта ми свидетелства с мене в Светия Дух, че имам голяма скръб и непрестанна мъка в сърцето си. Защото бих желал сам аз да съм анатема от Христа, заради моите братя, моите по плът роднини; които са израилтяни, на които принадлежат осиновението на славата, заветите и даването на закона, богослужението и обещанията; чиито са и отците, и от които се роди по плът Христос, Който е над всички Бог, благословен до века. Амин.” (Римляни 9:1-5)

Господ също прави важно изявление: "Така ще бъде словото Ми, което излиза из устата Ми; Не ще се върне при Мене празно, Но ще извърши волята Ми, И ще благоуспее в онова, за което го изпращам." (Исая 55:11)


Обрязването: „Когато Аврам беше на деветдесет и девет години, Господ се яви на Аврама и му рече: Аз съм Всемогъщият; ходи пред Мене и бъди непорочен. И ще направя завета си между Мене и тебе и ще те умножа твърде много. Тогава Аврам падна на лицето си; и Бог му говореше, казвайки: Ето, Моят завет е с тебе; и ти ще станеш отец на множество народи. Не ще се именуваш вече Аврам, но името ти ще бъде Авраам; защото те направих отец на множество народи.”, „ И ще утвърдя завета Си между Мене и тебе и потомците ти след тебе през всичките им поколения за вечен завет, че ще бъда Бог на тебе и на потомството ти след тебе.”, „ Ето Моят завет, който трябва да пазите между Мене и вас и потомците ти след тебе: всеки между вас от мъжки пол да се обрязва. Да обрязвате краекожието на плътта си; и това ще бъде знак на завета между Мене и вас. Всяко мъжко дете между вас във всичките ви поколения, като стане на осем дни трябва да се обрязва, както роденото у дома ти, така и онова, което не е от твоето потомство, купено с пари от някой чужденец. Непременно трябва да се обрязва и роденият у дома ти и купеният с парите ти; и Моят завет в плътта ви, ще бъде вечен завет. А необрязаният от мъжки пол, чието краекожие на плътта не е обрязано, тоя човек, да се погуби измежду людете си, защото е нарушил завета Ми.” (Битие 17:1-5, 7, 10-14)

Съботния ден: "Господ говори още на Моисея, казвайки: Говори тъй също на израилтяните, казвайки: Съботите Ми непременно да пазите; защото това е знак между Мене и вас във всичките поколения, за да знаете, че Аз съм Господ, Който ви освещавам. Прочее, да пазите съботата, защото ви е света: който я оскверни непременно да се умъртви; защото всеки, който работи в нея, тоя човек да се изтреби изсред людете си. Шест дена да се работи, а седмият ден е събота за света почивка, света Господу; всеки, който работи в съботния ден, непременно да се умъртви. Прочее, израилтяните да пазят съботата, като я празнуват във всичките си поколения по вечен завет. То е знак между Мене и израилтяните за винаги; защото в шест дена направи Господ небето и земята, а на седмия ден си почина и се успокои.” (Изход 31:12-17)

Диетичния закон: Главата Левит 11 съдържа Диетичния закон.

Бит и Правда: „Господ говори още на Моисея, казвайки: Кажи на цялото общество израилтяни, като им речеш: Свети бъдете, защото Аз Господ, вашият Бог, съм свет. Да се боите всеки от майка си и от баща си; и съботите Ми да пазите. Аз съм Господ вашият Бог. Да се не обърнете към идолите, нито да си направите излеяни богове. Аз съм Господ вашият Бог.”, „Когато жънете жетвата на земята си, да не дожънеш краищата на нивата си и да не събереш падналите в жетвата си класове. Да не обираш повторно лозето си, нито да събираш пабирък от лозето; да го оставиш на сиромаха и на чужденеца. Аз съм Господ вашият Бог. Да не крадете нито да мамите и никой да не лъже ближния си. И да се не кълнете на лъжа в Моето Име, нито да оскверняваш Името на Бога си. Аз съм Господ. Да не притесняваш ближния си, нито да го ограбиш; да не престои у тебе заплатата на надничаря ти през нощта до сутринта. Да не хулиш глухия, нито да туриш препънка пред слепия, но да се боиш от Бога си. Аз съм Господ. Да не извършиш неправда в съд; да не покажеш лицеприятие към сиромаха, нито да се стесниш от личността на големеца; но по правда да съдиш ближния си. Да не обикаляш между людете си като одумник, нито да се подигнеш в покушение против кръвта на ближния си. Аз съм Господ. Да не мразиш брата си в сърцето си; да изобличиш смело ближния си, та да се не натовариш с грях поради него. Да не отмъщаваш, нито да храниш злоба против ония, които са от людете ти; но да обичаш ближния си както себе си. Аз съм Господ.”, „ Да не ядете месо с кръвта му, нито да си служите с гадания или с предвещания. Да не стрижете косата на главата си кръгло; и никой да не разваля краищата на брадата си. Заради мъртвец да не правите порязвания по месата си, нито да начертавате белези по себе си. Аз съм Господ. Да не оскверниш дъщеря си, като й допуснеш да стане блудница, да не би земята да изпадне в блудство, и земята да се напълни с беззаконие. Съботите Ми да пазите, и светилището Ми да почитате. Аз съм Господ. Да се не отнесете към запитвачите на зли духове нито към врачките; не ги издиряйте та да се осквернявате чрез тях. Аз съм, Господ вашият Бог. Пред белокосия да ставаш, и старческото лице да почиташ, и от Бога си да се боиш. Аз съм Господ.” (Левит 19:1-4, 9-18, 26-32)

Божиите Свети Дни: „Господ още говори на Моисея, казвайки: Говори на израилтяните, като им кажеш: Господните празници, в които ще свиквате свети събрания, Моите празници, са следните: Шест дена да се работи; а седмият ден е събота за тържествена почивка, за свето събрание: в нея да не работите никаква работа; във всичките ви жилища е събота на Господа. Ето Господните празници, свети събрания, които ще свиквате във времената им: В първия месец, на четиринадесетия ден от месеца, привечер, е Пасха Господна; и на петнадесетия ден от същия месец е Господният празник на безквасните; седем дена да ядете безквасни хлябове. На първия ден да имате свето събрание, и никаква слугинска работа да не вършите.”, „ Господ говори още на Моисея, казвайки: Говори на израилтяните, като им кажеш: Когато влезете в земята, която Аз ви давам, и пожънете жетвата й, тогава да донесете на свещеника един сноп от първите плодове на жетвата си; и той да подвижи снопа пред Господа, за да ви бъде приет; на другия ден подир съботата да го подвижи свещеникът.”, „ От другия ден след съботата, в която принесохте снопа на движимия принос, да си изброите седем цели седмици; до следващия ден подир седмата събота да изброите петдесет дена, и тогава да принесете новохлебен принос Господу.”, „И на същия ден да свикате свето събрание и никаква слугинска работа да не вършите: това да бъде вечен закон във всичките ви жилища във всичките ви поколения.”, „ Господ още говори на Моисея, казвайки: Говори на израилтяните, като речеш: В седмия месец, на първия ден от месеца, да ви бъде тържествена почивка, спомен с тръбно възклицание, свето събрание. В него да не вършите никаква слугинска работа и да принасяте жертва чрез огън Господу. Господ говори още на Моисея, казвайки: Десетият ден на тоя седми месец да бъде ден на умилостивение; да имате свето събрание, и да смирите душите си, и да принесете жертва чрез огън Господу. Никаква работа да не вършите в тоя ден, защото е ден на умилостивение, за да се извърши умилостивение за вас пред Господа вашия Бог. Защото всеки човек, който не се смири в тоя ден, ще се изтреби измежду людете си. И всеки човек, който извърши каква да е работа в тоя ден, тоя човек ще изтребя изсред людете му. Никаква работа да не вършите; това да бъде вечен закон във всичките ви поколения във всичките ви жилища. Ще ви бъде събота за тържествена почивка и за да смирите душите си; на деветия ден от месеца, вечерта, от вечер до вечер, да пазите съботата си. Господ говори още на Моисея, казвайки: Говори на израилтяните, като речеш: От петнадесетия ден на тоя седми месец да пазите за седем дена Господния празник на скинопигията. На първия ден да има свето събрание, и никаква слугинска работа да не вършите. Седем дена да принасяте по една жертва чрез огън Господу, а на осмия ден да имате свето събрание и да принесете жертва чрез огън Господу; това е тържествено събрание, и никаква слугинска работа да не вършите. Тия са Господните празници, в които да свиквате свети събрания, за да принасяте жертва чрез огън Господу, всеизгаряне, хлебен принос, жертва и възлияния, всяко на определения му ден.” (Левит 23:1-7, 9-11, 15-16, 21, 23-37)

Не е позволено жени да проповядват от олтара: „Жената да се учи мълчаливо с пълно подчинение. А на жената не позволявам да поучава, нито да владее над мъжа, но нека бъде мълчалива. Защото първо Адам бе създаден, а после Ева. И Адам не се излъга; но жената се излъга, та падна в престъпление. Но пак тя ще се спаси чрез чадородието, ако пребъдат във вяра, в любов и в светост с целомъдрие.” ( 1Тимотей 2:11-15), „ Защото Бог не е Бог на безредие, а на мир, както и поучавам по всичките църкви на светиите. Жените нека мълчат в църквите, защото не им е позволено да говорят; а нека се подчиняват, както казва и законът. Ако искат да научат нещо, нека питат мъжете си у дома; защото е срамно за жена да говори в църква"(1Коринтяни 14:33-35)

Човек си изработва спасението сам: „Затова, възлюбени мои, както сте били винаги послушни, не само както при мое присъствие, но сега много повече при моето отсъствие, изработвайте спасението си със страх и трепет;” (Филипяни 2:12)

Учи за да се представиш одобрен: „Старай се да се представиш одобрен пред Бога работник, който няма от що да се срамува, като излагаш право словото на истината.” (2Тимотей 2:15)

Като заключение, Божието Слово, съдържащо се в Библията е единствената истина, която може да докара спасение на един човек. Това е нашият наръчник за употреба.

(Еклесиаст 12:10, 13-14) „Проповедникът се стараеше да намери угодни думи, И това, което бе с правота написано, думи на истина.”, „ Нека чуем краят на цялото слово: бой се от Бога и пази заповедите Му, понеже това е всичко за човека; защото, относно всяко скрито нещо, Бог ще докара на съд всяко дело, било то добро или зло.”



Гласувай:
2


Вълнообразно


1. анонимен - Библията наистина е наръчник за ...
08.07.2011 04:04
Библията наистина е наръчник за човека за това, как да се върне там от където падна! И нека помислим-има ли нещо по-добро от вечен живот като бог? Може ли някой да ми посочи такова нещо?...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bojiislujitel
Категория: Други
Прочетен: 2188291
Постинги: 1221
Коментари: 1486
Гласове: 412
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930